Klanten vertellen

Albert Heijn, Gall & Gall, Etos Bijlsma Gorredijk 

           

Beste van Friesland, 2e van Nederland en beste Albert Heijn

 

Coachtraject en brede kwaliteitsverbetering gericht op klanten, processen en medewerkers                                                                                                                 

Met het oog op de nieuwe winkel worden de medewerkers alleen maar belangrijker. Medewerkers op 1!  Dit betekent dat de visie voor iedereen duidelijk moet zijn en gedragen wordt door allen. Het MT het goede voorbeeld geeft en de medewerkers in staat stelt om met elkaar de klant de klantgerichte visie te laten ervaren. Een cultuurverandering tot gevolg. Passend bij de geweldige nieuwe winkel. Door zowel teamcoaching en persoonlijke coachtrajecten, worden de verschillende medewerkers bewust van hun invloed en kwaliteiten. Brainworkshops, medewerkersbijeenkomsten en begeleiding geven extra handvatten.Van moeten naar willen!

 

Pieter Bijlsma, ondernemer AH G&G Etos Gorredijk                                                                

 

Albert Heijn Elzinga Meppel

Coacht- en verandertraject richting volwaardig Albert Heijn in nieuwe winkel

Nieuwe formule, nieuwe winkel, dus nieuwe visie en aanpak. Dit betekent één heldere visie voor iedereen en door iedereen. Het MT geeft het goede voorbeeld en stelt de medewerkers in staat om met elkaar de klant de klantgerichte visie te laten ervaren. Een blijvende cultuurverandering tot gevolg. Passend bij de geweldige nieuwe winkel. Door zowel team coaching en persoonlijke coachtrajecten, worden de verschillende medewerkers bewust van hun invloed en kwaliteiten. Brainworkshops, bijeenkomsten en begeleiding geven extra handvatten.

Kees Elzinga, ondernemer AH Meppel                                                                 

 

Installatiebedrijf Bakker                                      

Training- en coachtraject voor alle leidinggevenden en medewerkers.                                 undefined
Bakker installatiebedrijf is een groeiend bedrijf en wil ondanks de groei, klanten de service- en klantgerichtheid te laten ervaren, zoals bedoeld vanuit de bedrijfsvisie. 

Bewust geworden van mijn eigen gedrag en invloed hiervan op anderen. Door DISC begrijp ik mijn manier van communiceren. Savenije Training & Advies heeft meerdere kwartjes laten vallen en is positief confronterend. Samen beter klantgericht. Dit is goed, hier moeten we mee door gaan.

Diverse deelnemers, zowel leiding als medewerkers

 

Albert Heijn v.d Schaaf Dokkum

Coachtraject naar een nog hoger niveau.

Door middel van brainworkshops met MT en medewerkers, de klanten de klantgerichte bedrijfsvisie laten ervaren. Met meer trots en lef naar klanten communiceren en elkaar helpen beter te worden. DISC persoonlijke stijlanalyses helpen daarbij. Door meer begrip voor elkaars communicatiestijl wordt de samenwerking nog effectiever en prettiger. Talenten benutten, nadenken over processen en waar nodig verbeteren. De klant centraal en telkens een stapje hoger in service.

 

Nanne v.d Schaaf, ondernemer AH Dokkum                                                                 

 

Maxxecure

Freelance-partner                                                                                                                undefined                                                                    
Uitvoering van groot aantal diverse trainingen, bij grote landelijke organisaties. Trainingen betreffende omgaan met afwijkend gedrag of agressie en trainingen m.b.t. diefstalpreventie.                       

Herman is sinds 2008 een van onze freelance trainers en heeft veel trainingen voor ons uitgevoerd.  Altijd naar volle tevredenheid van zowel onze opdrachtgevers als de deelnemers.     

Edwin Boom, directeur Maxxecure

 

C1000 van Zanten Oosterwolde     

Verandertraject gericht op transitie naar Albert Heijn                                                       

In aanloop naar de overstap naar de AH formule, is er behoefte om de kaderleden handvatten te geven om klanten de service- en klantgerichtheid te laten ervaren, zoals bedoeld vanuit onze bedrijfsvisie.                                                                                                                                                      

Herman heeft ons geholpen inzicht te krijgen in de invloed die houding en gedrag en karakter hebben op je communicatie in de winkel en naar klanten. Het heeft ons geholpen dichter bij elkaar te komen. Van samen werken naar samenwerken.

Henkjan van Zanten, Ondernemer AH Oosterwolde

 

Mediamarkt Leeuwarden

Klantgerichtheidtraining en coachtrajecten                                                                                                                                                            Diverse trainingen en coachtrajecten voor leidinggevenden en verkoopmedewerkers.undefined

Wij hebben Herman tijdens de afgelopen jaren leren kennen als een kundig man, die door zijn retail ervaring, vanuit de praktijk en op maat gesneden werkt. Geniet door zijn "beide benen op de grond mentaliteit" respect van zijn leerlingen.
                                                                                                                                                                                                                                                 
Dirk de Vries, directeur Media Markt Leeuwarden

 

undefinedSwieringa Automaterialen

Brainworkshops om samen nieuwe kansen te ontdekken.
Swieringa automaterialen heeft behoefte aan een aantal inspirerende bijeenkomsten voor alle medewerkers. Men is tevreden over de resultaten, maar ook voor een kleinere organisatie is het zaak om bedrijfsblindheid te voorkomen. 

De trainingen waren anders dan we tot nu toe hebben gehad. Zeer praktijkgericht en zeer interactief. Savenije Training & Advies is helder en direct in aanpak. Met humor en respect, maar ook scherp en confronterend. Er zijn diverse momenten geweest waarop ik me realiseerde dat je inderdaad ook in een kleinere organisatie in diverse valkuilen kunt stappen. Met veel nieuwe inzichten in effectiever en efficiënter samenwerken en een concreet plan van aanpak zijn wij in staat om nu met elkaar naar een hoger niveau te komen. 

Erik Swieringa, ondernemer Swieringa Automaterialen

 

Albert Heijn Surhuisterveen

Coachtraject verbetering samenwerking  

Naar aanleiding van een helder geformuleerde visie hebben de MT leden dmv coachen en workshops beleid gevormd en geïmplementeerd. Dit om de kaderleden handvatten te geven om klanten de service- en klantgerichtheid te laten ervaren, zoals bedoeld vanuit onze bedrijfsvisie.

Herman heeft geholpen met o.a. DISC om elkaar beter te begrijpen. De samenwerking is hierdoor verbeterd en dat is fijn voor ons, onze medewerkers en vooral ook voor onze klanten.

MT leden AH Surhuisterveen                                                                 

 

undefinedFriesland College

Gastles voor Retail studenten; onderwerpen klantgericht handelen en aansprekend leiderschap.

De praktijkgerichte gastles is gericht op het bewust maken van de filiaalmanagers/ondernemers in opleiding, wat hun invloed is op succesvol ondernemen. De deelnemers krijgen handvatten aangereikt om medewerkers te leiden, op te leiden en te begeleiden. 

Leuk en leerzaam om vanuit de praktijk met elkaar bezig te zijn. De oefeningen waren eyeopeners. We maken allemaal ondernemersplannen, maar hoe vertaal je dienaar de praktijk. Het was een duidelijk en inspirerende gastles.

Retail studenten van het Friesland College

 

undefinedUw Slager Ottens

Training om de klantbeleving te verbeteren.
Klanten de service- en klantgerichtheid te laten ervaren, zoals bedoeld vanuit de bedrijfsvisie. 

Leerzame avond, waarin we ons bewust geworden zijn van de automatismen die er in zijn geslopen. We realiseren ons dat we continu bezig moeten blijven en met scherpte en open mind naar de toekomst kijken. Als het 10 keer goed is geweest moeten we zorgen dat de 11e keer ook goed is. Dit zet ons tot nadenken en biedt kansen.

Aldus de reacties van leidinggevenden en medewerkers

 

undefinedMedprevent

Klantgericht telefoneren/verkopen voor binnendienstmedewerkers
Effectief en Professioneel communiceren voor BHV-instructeurs
Omgaan met afwijkend gedrag voor binnendienst, instructeurs en verpleegkundigen

Reacties van de deelnemers: Heel leuk en ik pas het nu ook toe
                                               Ik weet nu om te gaan met afwijkend gedrag
                                               Goed toepasbaar in de praktijk 
                                               Het oefenen met de acteur vond ik waardevol
                                               Graag een vervolgtraining  
                                
Ik kijk met een heel tevreden gevoel terug op deze trainingen; ik vind het als werkgever belangrijk ‘je’ mensen tools te geven om hun werk goed/beter te kunnen laten doen.
Voor mij  was het ook heel leerzaam, want ik ben bevestigd in een aantal zaken maar ook aangenaam verrast! 

Tjallien Klasema, Algemeen manager Medprevent

 

undefinedCoop Anjum

De klant centraal
Coop Anjum is een van de deelnemers aan de verkiezing Supermarkt van het Jaar. Om niets aan het toeval over te laten om de volgende ronde te halen, heeft ondernemer Hendrik Rosier, Savenije Training & Advies gevraagd een inspirerende training voor de medewerkers te verzorgen. Centraal tijdens deze training staat de klant van de toekomst. 

Beide sessies waren zeer leerzaam en praktijkgericht, aldus de medewerkers en de ondernemer. Veel handvatten uit de training worden direct in de praktijk toegepast. Hendrik Rosier; "ik neem de flipovervellen mee en volg dagelijks de voortgang en help waar nodig.

Hendrik Rosier, Ondernemer Coop Anjum

 

undefinedFoodimpuls

Coachen buitendienstmedewerkers
Hoe kan ik als buitendienstmedewerker mijn toegevoegde waarde laten ervaren door mijn klanten. Nu ben ik gefocust op verkoop, maar wat als er morgen iemand voordeliger is. Hoe kan ik de klant dan toch behouden, waar liggen kansen en hoe pak ik dat aan?

De medewerkers hebben nu een gemeenschappelijke visie over hoe de klant, hem/haar dient te ervaren; actief meedenkend, ondersteunend, commercieel, betrouwbaar kritisch en verrassend.
Ze zijn zich bewust geworden van hun rol en voorbeeldfunctie en maken keuzes die daarbij passen. Het viel hun op dat ze nog nooit zo over hun eigen functie hebben nagedacht. Nu handelen ze vanuit die visie en de toegevoegde waarde van hun functie.

Wim Haarsma, Directeur Foodimpuls Haarsma

 

undefinedCOOP Nieuwehorne

Verandermanagement
Alle medewerkers delen de bedrijfsvisie en zijn zich bewust van het belang van hun eigen rol. De droom van iedere ondernemer, maar hoe kan die droom werkelijkheid worden? ’Ik heb het al zo vaak verteld en dan gaat het een tijdje goed en dan……… 

De visie en bijbehorende gedragskenmerken zijn bekend, maar betekent dit dat het nu naar tevredenheid gaat? 

De aanpak van Savenije Training & Advies is helder en praktisch. Het begrip samen heeft inhoud gekregen en Herman heeft ons handvatten gegeven om dit verder uit te bouwen. De aanpak was resultaatgericht en voor het hele team direct uit te voeren. Open communiceren, gericht plannen en elkaar aanspreken op gedrag heeft ons als team beter gemaakt. Dit werpt zijn vruchten af nu en zeker straks in een grotere winkel zullen de verkregen vaardigheden van positieve invloed zijn op het rendement van ons bedrijf. Kortom wij zijn zeer tevreden over het resultaat.

Auke Brouwer & Chris de Vries, Ondernemers COOP Nieuwehorne

 

undefinedRetail Result BV

Freelancepartner 
Diverse management- en verkooptrainingen bij o.a. landelijke ketens in mode, sport en doe het zelf, zoals: Duthler, Sport2000, Bever en Kwantum.

Herman is een trainer, die aan 30 minuten input genoeg heeft om een training in elkaar te zetten. Het is met Herman zeer snel schakelen. 
In zijn uitvoering van trainingen gaat Herman voor resultaat, altijd pragmatisch van karakter. Hij is mensgericht, confronterend en gaat voor de good feeling van deelnemers. Dit naar alle tevredenheid, bij zowel de klant, de deelnemers en bij ons als opdrachtgever


Marco van der Pol Senior Trainer/Projectleider Retail Result BV

 

undefinedUw Slager

Winkelaudit/wedstrijd  2011, 2012 & 2013
Ontwikkeling en coördinatie kwaliteitsaudit gecombineerd met wedstrijd, met als thema “Ambachtelijk Goed”! 

Ruim 65 zelfstandige slagerijen met ieder hun kwaliteiten binnen de locale markt. Hoe doen zij dat en zijn er kansen om het beter te doen? 

Savenije Training & Advies heeft in goed overleg met formulebeheer van de winkelformule Uw Slager een kwaliteitsaudit ontwikkeld. Voor ons als Uw Slager organisatie was het belangrijkste uitgangspunt dat deze winkelaudit voor de aangesloten ondernemers een stuk inzicht moest opleveren waarmee zij in hun eigen winkels aan de slag kunnen.
De door Savenije training & Advies gemaakt analyse en de presentatie daarvan, zijn helder en leveren een goed beeld van kansen en bedreigingen. Dit heeft gezorgd voor bewustwording bij de ondernemers. 

Met andere woorden voor herhaling vatbaar!

Albert-Peter Veldkamp, Formulebeheer Uw Slager

 

undefinedModehuis Boersma

Verandermanagement
Alle medewerkers delen de bedrijfsvisie en zijn zich bewust van het belang van hun eigen rol. De droom van iedere ondernemer, maar hoe kan die droom werkelijkheid worden? ’Ik heb het al zo vaak verteld en dan gaat het een tijdje goed en dan……… 

De visie en bijbehorende gedragskenmerken zijn bekend, maar betekent dit dat het nu naar tevredenheid gaat? Staan de juiste mensen op de juiste plek? 

Het doorgelopen traject ons gemakkelijker met elkaar communiceren. De verkregen handvatten helpen ons daar bij. Als team van modehuis Boersma en SIMS weten we wat we willen en waar we staan. Het is een gezamenlijke missie geworden om onze klant nog beter te kunnen bedienen, en nog meer te verkopen.

Wat ons nog steeds versteld doet staan, is jouw inschattingsvermogen over de kwaliteiten van mensen. 

Leny Boersma, Ondernemer Modehuis Boersma

 

undefinedSupercoop

Verandermanagement
Alle medewerkers delen de bedrijfsvisie en zijn zich bewust van het belang van hun eigen rol. De droom van iedere ondernemer, maar hoe kan die droom werkelijkheid worden? ’Ik heb het al zo vaak verteld en dan gaat het een tijdje goed en dan……… 

De visie en bijbehorende gedragskenmerken zijn bekend, maar betekent dit dat het nu naar tevredenheid gaat? 

Nog geen referenties beschikbaar

 

undefinedUw Slager

Klantgerichtheid  
Als klant weet iedereen hoe hij behandeld wenst te worden. Iedereen is deskundige, want iedereen is klant. Van de verkoper wordt verwacht dat hij rekening houdt met uw wensen. Maar als u later weer aan het werk bent, is het toch weer heel anders en lijkt het dat u een aantal zaken bent vergeten. 

Dit was een perfecte training waar de medewerkers telkens weer geconfronteerd werden met de invloed die zij hebben op de tevredenheid van de klant. Praktisch en direct uitvoerbaar. De creativiteit en flexibele opstelling van Savenije Training & Advies, maakte dat de deelnemers zich op hun gemak voelden en een goede bijdrage leverden. 

Bas Gelijk,  Ondernemer Slagerij
Cees Blokdijk, Ondernemer Slagerij

 

Noord Hollandse Slagersvereniging “Ons Belang”

Inleiding en discussie omtrent visie en ondernemen
Plannen maken hoort ook bij ondernemen, ad hoc beslissingen blijken achteraf nogal een niet de beste te zijn. Zorg voor een bedrijfsvisie en neem beslissingen op basis van de gemaakte plannen. Klanten boeien en binden door toegewijde en vakbekwame medewerkers. Investeren in opleiding c.q. kwaliteit van de mensen in uw bedrijf is een must.

Zeer interessante avond met diverse eyeopeners en we gaan met voldoende stof tot nadenken naar huis. De manier waarop Herman zijn visie en ervaring deelt is realistisch, confronterend en zeker met een positieve blik op kansen in de toekomst. Daarnaast is de stijl van Herman ontwapenend en boeiend. Ik wil graag dat Herman binnenkort een soortgelijke avond voor mijn medewerkers verzorgd.

Cees Blokdijk, Voorzitter "Ons Belang"

 

undefined

MOOVS

Freelance-partner 
Uitvoering van groot aantal diverse trainingen bij grote landelijke organisaties.

Herman is inmiddels al jaren een van onze freelance trainers en hij heeft veel trainingen voor ons uitgevoerd. Altijd naar volle tevredenheid van zowel onze opdrachtgevers als de deelnemers. Betrouwbaarheid, loyaliteit, pragmatisch, praktijkgericht, professioneel en flexibiliteit zijn eigenschappen van Herman die voor ons van belang zijn bij het inzetten van freelance trainers. 

Daarnaast is Herman een trainer waar acteurs graag mee samenwerken, vanwege kennis, kunde en de open sfeer tijdens de trainingen.

Edwin Boom, directeur MOOVS

 

undefinedSaillant Retail

Auditer/jurylid in retail 

Herman Savenije is een van onze winkel auditers. Herman heeft het vermogen om de diverse situaties in winkels perfect in te schatten. Zonder daarbij de praktijk uit het oog te verliezen weet hij iedere keer weer heel duidelijk het belang van de leidinggevende in de betreffende winkel uit te leggen. Hij is een expert in het vertalen van het effect van het gedrag van medewerkers op klanten en de bedrijfsprocessen. De manier waarop Herman dat doet inspireert betrokkenen tot verbetering van het rendement. Herman is zeer empathisch en een prettig persoon om mee te werken. 

Huub Baaij, Directeur Saillant Retail

 

undefinedPro retail

Freelance-partner
Begeleiding tijdens eindopdracht van deelnemers aan de Pro-hbo Kaderopleiding

Hallo Herman, ik wou even zeggen dat ik geslaagd ben en ik ben super blij. Heel erg bedankt voor de ondersteuning. Soms best confronterend, maar achteraf heeft dat goed geholpen. Nog bedankt voor jouw tips over mijn speerpunt. Fijn dat ik ook na ons traject nog voor vragen bij jou terecht kon. 
Herman bedankt voor de begeleiding tijdens onze praktijkopdracht. De open communicatie heb ik als zeer prettig en opbouwend ervaren.

Esther en Heidi, gecoacht door Herman Savenije

 

undefinedROC de Leijgraaf

Commercieel management en Financieel management(mbo4)
De vertaalslag van de theorie uit de boeken naar de praktijk kan Herman heel goed duiden en uitleggen. Je merkt dat hij de ervaring zelf heeft. Bovendien heeft hij het geduld om de kennis op een rustige manier over te dragen. Dat vond ik heel prettig. 
Ondanks het feit dat buiten zijn toedoen de hulpmiddelen er niet waren, heeft Herman gezocht naar oplossingen en ons aangezet tot creativiteit en gezamenlijk hebben we er een goede dag van gemaakt. 

Diverse deelnemers getraind door Herman Savenije